Edunvalvonta

Luottamusmies edustaa JHL:ään kuuluvia työntekijöitä työpaikalla. Työntekijät ovat häneen yhteydessä, jos jokin asia työsuhteessa on epäselvä ja askarruttaa mieltä. Luottamusmies auttaa myös ongelmatilanteissa ja on tarvittaessa yhteydessä liittoon, jos asia vaatii enemmän selvittelyä. Luottamusmies valitaan luottamusmiesvaaleilla.

Lue lisää luottamusmiesten työstä sekä siitä, miten luottamusmieheksi voi päästä, liiton verkkosivuilta. Oman yhdistyksemme luottamusmiehet löydät alta. Pääluottamusmiehenä toimii vuonna 2024 Heli Hamari.

Luottamusmiehet, Kouvolan kaupunki:

Luottamusmiehet yksityisillä työpaikoilla:

• Tiia Mustonen (Validia Kouvola)
  • Sami Vartiainen (Kymenlaakson jäte)
  • Mikko Virtanen (Eduko)

Työehtosopimuksia

Yksityinen sektori

Yhdistyksen jäsenistä osa työskentelee yksityisillä aloilla, esim. yksityisillä sosiaali- ja terveysalan työpaikoilla, erilaisissa yhdistyksissä, säätiöissä sekä henkilökohtaisina avustajina. Heillä kaikilla ei ole työpaikalla luottamusmiestä eikä työsuojeluvaltuutettua, ja työyhteisöt voivat olla pieniä.

Yhdistyksemme haluaa määrätietoisesti vahvistaa myös näillä yksityisillä aloilla työskentelevien jäsenten edunvalvontaa. Tällä hetkellä meillä ei ole yksityistä jaosta, mutta jos innostut asiasta, voit laittaa meille viestiä (kouvolanjhl29@gmail.com). Jaoksen vetäjän tehtävänä olisi vastata mm. porukan kokoon kutsumisesta ja yhteydenpidosta esim. aluetoimistoon. Mikäli olet kiinnostunut toiminnasta,  ota rohkeasti yhteyttä. Tehdään yhdessä meistä vahvempi toimija myös sinun työpaikallasi!